banner
banner
banner

Oyun okul dönemi çocuklar için bir ihtiyaçtır




Gökkuşağı Koleji Rehberlik Uzmanı Ferhan Diri oyunun okul dönemi çocuklar için bir ihtiyaç olduğunu vurguluyor. Beden Eğitimi dersinde oynanan bireysel ve takım oyunlarının çocuklara olan katkısının hafife alınmaması gerektiğini bu sebeple, diğer derslerde işlenen konuların Beden Eğitimi dersinde desteklenmesi gerektiğinin altını çiziyor.

Gökkuşağı Koleji’nde iPad oyunları derslerin belirli kısımlarında kullanılarak öğrenme eğlenceli ve kalıcı hale getiriliyor. iPadin yanında uluslararası müfredatlar uygulayan okulların kullandığı dünyaca ünlü BritannicaSchool, YoungDigitalPlanet, Educationcity gibi online içerik platformlarında da öğrencilere derslerle bağlantılı sayısız oyun oynama imkanı sunuluyor.

Gökkuşağı Koleji Uluslararası Programlar Koordinatörü Murat Kotan, iPad üzerindeki binlerce eğitsel ve kreatif oyun uygulamalarını öğrencilerle 2 yıldır uyguladıklarını söyleyerek, dönem başlarında öğretmenlerce müfredatla eşleştirilerek seçilen iPad uygulamalarından her sınıf için listeler oluşturup öğrenme ortamının zenginleştirilmesinin sağlandığını kaydediyor.

Kotan, oyunların eğitimciler tarafından tasarlanmasının da önemli olduğunu vurgulayarak, “Gökkuşağı Koleji’nde öğretmenlerimiz oyun tasarlamaya yönelik aldıkları eğitim sonucunda iPad oyunlarını kendileri de tasarlıyorlar” diyor.  Kotan, işlenen konuları destekleyen iPad oyunlarının derslerin belirli kısımlarında kullanılarak öğrenmeyi eğlenceli ve kalıcı hale getirdiğini de belirtiyor.

Murat Kotan,  iPadin yanında uluslararası müfredatlar uygulayan okulların kullandığı dünyaca ünlü BritannicaSchool, YoungDigitalPlanet, Educationcity gibi online içerik platformlarında da öğrencilerin derslerle bağlantılı sayısız oyun oynama şansı bulduğunu ve hatta farklı ülke çocuklarıyla aynı anda online yarışmalar yapabildiğini de ifade ediyor. Kotan, Gökkuşağı Koleji'nde iPad ile gerçekleştirilen bir kaç çalışmayı şöyle anlatıyor:

-TOONTASTIC ile çocuklar çizim ve animasyon yaparak arkadaşlarıyla ve tüm dünyadaki ailelerle çizgi filmlerini paylaşmakta; kreatif anlatım, öykü oluşturup birbirlerinin ürünlerini puanlamaktadırlar.

-TINYTAP uygulaması ile öğrenci ve öğretmenler kendi eğitimsel oyunlarını oluşturabilmekte ve diğer binlerce öğretmen ve öğrenciler tarafından oluşturulmuş oyunları oynayabilmekte. 

-QR Code uygulaması sayesinde öğretmenler okul koridorlarına sorular asmakta ve öğrenciler bu soruların cevaplarını araştırıp bularak ödüller kazanmaktalar.

-GarageBand ile öğrenciler kendi oluşturdukları müzikleri paylaşmakta, sunmakta ve yarıştırmaktalar.

-RocketMath ile yörüngeye fırlattıkları roketlerle matematik ve problem çözme becerilerini artırmaktalar.

-MovieMaker ile kendi filmlerini oluşturan öğrenciler, StoryWheel ile bilişsel yeteneklerini ortaya çıkararak, hayal dünyalarını işleterek kendilerine has öyküler oluşturmakta ve sözlü dil becerilerini geliştirebilmekteler.

-You’re The Detective! uygulaması ile birer detektife dönüşen öğrenciler, takım çalışması içinde, verilen puzzle’ı çözmeye çalışmakta ve yabancı dilde okuma becerilerini geliştirmekte.

OYUN OKUL DÖNEMİ ÇOCUKLAR İÇİN BİR İHTİYAÇTIR

Gökkuşağı Koleji Rehberlik Uzmanı Ferhan Diri oyunun okul dönemi çocuklar için bir ihtiyaç olduğunu vurguluyor. Beden Eğitimi dersinde oynanan bireysel ve takım oyunlarının çocuklara olan katkısının hafife alınmaması gerektiğini bu sebeple, diğer derslerde işlenen konuların Beden Eğitimi dersinde desteklenmesi gerektiğinin altını çiziyor.

Ferhan Diri, oyunların öncelikle öğrencilerin motivasyon düzeylerini son derece yüksek tutmakla beraber dersi eğlenceli, öğrenmeyi ise kalıcı hale getirdiğini kaydediyor. Dersin belirli bölümlerinde oyunu kullanmanın çok faydalı olacağını ifade eden Diri, “Aynı durum evde de söz konusudur. Evde ders çalışma sürecinin dışında dersle ilgili oynanan bilgi yarışmaları, hafıza kart oyunları vb. dikkat ve bilgiye yönelik oyunlar yine öğrencinin başarısını arttırıcı faaliyetlerdir” diyor.

Gökkuşağı Koleji Anaokulu Zümre Başkanı Sinem Barutçuoğlu ise oyunsuz okul ortamının öğrencinin ilgisini çekmeyeceğini ifade ederek, “Çocuğa hareket özgürlüğü sağlayan oyun, çocuğun kendi yönettiği, denetlediği bir hayal dünyası yaratmasına da imkan sağlar. Araştırma, merak, serüven, oyunun dürtücü öğelerindendir. Dil gelişiminin temeli, oyun sürecinde oluşturduğu için insanlar arası etkileşimi artırmakta oyunun ilginç, özel ve yapıcı gücü vardır. Gökkuşağı Koleji’nde, öğrencinin ilgi ve dikkat toplaması, odaklanması oyunla geliştirilir. Öğrenciler, oyunla karar verme ve mantık yürütme yeteneğini geliştirir. Oyun öğrencilerimizi, öğrenim sırasında canlandırır ve etkinleştirir” diye konuşuyor.

YASAL UYARI:

Yayınlanan köşe yazısı ve haberlerin tüm hakları ESM Yayıncılığa aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.



Egitimtercihi.com
5846 Sayılı Telif Hakları Kanunu gereğince, bu sitede yer alan yazı, fotoğraf ve benzeri dokümanlar, izin alınmadan ve kaynak gösterilmeden kesinlikle kullanılamaz. Bilgilerin doğru yansıtılması için her türlü özen gösterilmiş olmakla birlikte olası yayın hatalarından site yönetimi ve editörleri sorumlu tutulamaz.